|
2012. február 25. Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpont, Győr
Két pozitív egész számot összeadtunk, kivontunk, szoroztunk és osztottunk. A kapott négy pozitív végeredményt összeadva 243-at kaptunk. Mi volt az eredeti két szám?
A derékszögű koordináta-rendszerben az ábrán látható két egyenes 2560 területegységnyi négyszöget vág le az első síknegyedből. Határozd meg a P pont koordinátáit!
Az ábrán egymás mellé állított egyenlő átmérőjű kályhacsövek láthatók felülnézetben. Legkevesebb hány centiméter hosszú zsineggel lehet körbekötni a kályhacsöveket, ha a csövek átmérője 20 cm, és a csomózásra 30 cm-t hagyunk?
Egy varázskönyv oldalszámozása során kihagyták az összes olyan oldalszámot, amiben azonos számjegyek szerepeltek. Az első oldalon az 1-es szám szerepelt, az utolsón pedig a 987. Hány oldalas a varázskönyv?
Az ábrán látható 8x8-as négyzetrács 3 négyzetét lefedtük a mellette látható 1x3-as sablonnal. Hány olyan lefedés lehetséges, amelyben a lefedett 3 szám összege osztható 9-cel? A sablon vízszintesen és függőlegesen is állhat.
|
Egy cukrászdában hat különböző fajta sütemény kapható. Egy héten keresztül az üzletvezető feljegyezte a nyolc szelet sütit vásárlók vásárlásait, azaz hogy melyik fajtából hány szeletet vettek. Legkevesebb hány vásárló fordult meg ezen a héten a cukrászdában, ha közöttük biztosan volt kettő, akik ugyanolyan nyolc szelet süteményt vásároltak?
Oldjuk meg a következő egyenletet a intervallumon.
Egy háromszög két oldala 4 és 12 egység, az általuk közbezárt szög szögfelezője 3 egység hosszú. Mekkora a háromszög harmadik oldala?
Egy urnába öt egyforma golyót helyeztünk, amelyekre az 1; 2; 3; 4 és 5 számokat írtuk, mindegyikre pontosan egyet. Egymás után háromszor húzunk golyót, és a kihúzott számokat megjegyezzük. A húzások után a kihúzott golyót visszatesszük az urnába. Ezután összeszorozzuk az első két kihúzott számot, és a szorzathoz hozzáadjuk a harmadik kihúzott számot. Mennyi a valószínűsége annak, hogy az így kapott szám páros?
Mely p valós paraméter értékek esetén van két különböző valós megoldása az alábbi egyenletnek:
|
Felbontható-e egy szabályos háromszög 2012 darab (nem feltétlenül egybevágó) szabályos háromszögre?
Egy sakkbajnokságon mindenki mindenkivel egy mérőzést játszik. Ha a résztvevők számát felére csökkentenénk, 145-tel kevesebb lenne a mérkőzések száma. Mennyivel csökkenne a mérkőzések száma, ha a résztvevők eredeti számát nem a felére, hanem a negyedére csökkentenénk?
Bizonyítsuk be, hogy négy egymást követő egész szám szorzatához 1-et adva teljes négyzet kapunk!
Egy derékszögű trapéz egyik alapja 5 cm, a másik alap és a derékszögű szár összege 10 cm.
a.) Mekkora lehet a trapéz területének legnagyobb értéke?
b.) Mekkora lehet a trapéz kerületének legkisebb értéke?
Az függvényt a valós számok halmazán a következő hozzárendelési szabállyal értelmezzük (a valós paraméter):
a.) Ábrázoljuk a függvény grafikonját esetén!
b.) A paraméter értékétől függően hány megoldása van a valós számok halmazán az egyenletnek?
|
Oldjuk meg a következő egyenletet!
Melyek azok a p, q és r pozitív prímszámok, amelyekre teljesül a egyenlet?
Egy szabályos dobókockát négyszer egymás után feldobunk, a dobott pontok számát egymás után leírjuk. Mennyi a valószínűsége annak, hogy a leírt számokat összeadva négyzetszámot kapunk eredményül?
Mely valós p paraméter esetén van a következő egyenletnek megoldása?
Egy téglalap egyik csúcsát tükrözzük a nem ebből a csúcsból kiinduló átlóra. A téglalap másik 3 csúcsa a tükörkép ponttal együtt olyan trapézt alkot, amelynek három oldala egyenlő hosszúságú. Mekkora a téglalap rövidebb oldala, ha a hosszabbik oldala 12 cm-es?
|
Szakközépiskola I.
- Sári Richárd
Hild József Építőipari Szakközépiskola
- Suhajda Richárd
Hild József Építőipari Szakközépiskola
Varga Péter Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola
- Urbán Szilárd
Bercsényi Miklós Középiskola
- Orosz Norbert
Jedlik Ányos Informatikai és Gépipari Középiskola
- Markotics Boglárka
Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola
Szakközépiskola II.
- Hermann Gábor
Jedlik Ányos Informatikai és Gépipari Középiskola
- Nagy Rafael
Jedlik Ányos Informatikai és Gépipari Középiskola
- Földi Adrienn
Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola
- Lukács Dániel
Jedlik Ányos Informatikai és Gépipari Középiskola
- Kéri Mónika
Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola
- Csordás Kitti
Baross Gábor Közgazdasági és Két Tanítási Nyelvű Szakközépiskola
Gimnázium I.
- Frank György
Széchenyi István Gimnázium, Sopron
- Nagy Gergely
Révai Miklós Gimnázium
- Markó Ádám
Selye János Gimnázium Komárom (Szlovákia)
- Tamás Ambrus
Pannonhalmi Bencés Gimnázium
- Sütöri Kitti
Kazinczy Ferenc Gimnázium
- Horváth A. Levente
Révai Miklós Gimnázium
Gimnázium II.
- Szaksz Bence
Kazinczy Ferenc Gimnázium
- Balogh Tamás
Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpont
Gróf Gábor Révai Miklós Gimnázium
- Veszeli Máté
Kazinczy Ferenc Gimnázium
- Detre Soma
Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpont
- Süle Marcell
Apor Vilmos Katolikus Iskolaközpont
|
|